Alles wat we tot nu toe weten over Call of Duty Modern Warfare 3’s multiplayer

Call of Duty Modern Warfare 3 werd onlangs officieel onthuld tijdens een event in Warzone, maar er kwam een hoop informatie over de game van Sledgehammer Games. We hebben het even voor jullie op een rijtje gezet!

Eerste Call of Duty zonder nieuwe multiplayer levels

Weet je nog hoe Activision vroeger geld vroeg voor een aantal maps, waarvan er vaak een aantal nieuwere versie van oude bekende waren? De nieuwste Call of Duty hoef je dus niet in huis te halen als je nieuwe maps verwacht, want bij de lacering zullen er dus 16 maps zijn uit Call of Duty Modern Warfare 2 (die uit 2009).

Het gaat dus om de levels Afghan, Derail, Estate, Favela, Karachi, Highrise, Invasion, Quarry, Rundown, Rust, Scrapyard, Skidrow, Sub Base, Terminal, Underpass en Wasteland. Ze zullen allemaal worden voorzien van een upgrade, maar het voelt toch een beetje alsof ze snel wat levels hebben moeten fixen voor deze game. Toch zal ik niet ontkennen dat het overgrote deel van deze maps erg verslavend zijn om te spelen.

Gelukkig zal er gedurende de Season Pass vorderen nog wel nieuwe levels aan de game, maar dat zullen ze naar mijn mening niet te lang mee moeten wachten. Want hoelang denk jij je zoet te kunnen houden met levels die je eerder al helemaal grijs hebt gespeeld?!

Oke er zullen wel vier maps zijn, waarvan drie voor de Invasion modus en een voor Ground War (een modus die je wellicht kent uit Call of Duty World War II. Het is op het moment van schrijven niet duidelijk of dit gloednieuwe maps zullen worden.

Wat ook van ouds terugkeert, is de mini map waarop een vijand te zien zal zijn die zonder geluidsdemper schiet en ook de mogelijkheid om op het volgende level te kunnen stemmen is weer van de partij.

Call of Duty Modern Warfare 3

Slide cancel komt terug, maar ook niet helemaal

De meeste veranderingen die Modern Warfare 3 gaat doorvoeren, lijken in de movement te zitten. Zo komt er een nieuwe feature genaamd Tac-Stance. Dit is een positie die eigenlijk tussen ADS en hip fire in zit. Je zult de wapen gekanteld vast houden, waardoor je precisie minder wordt maar de mobiliteit en omgang beter zijn.

Het wordt nog afzien of deze feature daadwerkelijk toegevoegde waarde zal hebben en of er niet een manier wordt gevonden om hier misbruik van te maken. Immers weten we nu wel genoeg van Call of Duty en nieuwe features en voornamelijk hoe deze mogelijkheden geven om te worden misbruikt.

Echter is dit niet eens de spannendste verandering, want Tactical Sprint zal langer meegaan, maar ook tijdens het normale rennen weer geregenereerd worden. Dit klinkt als een flinke oppepper voor de gameplay, die sinds de introductie van Modern Warfare 2 toch een flink stuk minder snel aanvoelde.

Ook lijkt het bekende slide cancel feature weer terug te komen, maar niet zoals we dat kende op de hoogtijdagen van Call of Duty Warzone, waarin deze manoeuvre werd gebruikt om snel aan te vallen of juist te ontsnappen. Het grote verschil is dat je de slide cancel wel kunt gebruiken, maar dat de tactical sprin niet meteen zal worden gereset.

Daarentegen zul je wel tijdens en direct na het “sliden” kunnen gebruik maken van je wapen, wat bij de huidige Call of Duty niet het geval is. In het persbericht meldt Activision dat de standaard bij het vuren tijdens het “sliden” op Tac-Stance zal staan. Ongetwijfeld zal dit dan aangepast kunnen worden naar ADS.

Call of Duty Modern Warfare 3

Perks op de schop

Alle ontwikkelaars van Call of Duty maken gebruik van hun eigen versie van het perksysteem. Dit systeem zal bij Modern Warfare 3 veel meer lijken op het “Pick of 10-system” van Black Ops 2. In plaats van daadwerkelijk Perks te kiezen, zullen spelers armor en andere kledingstukken kiezen die elk hun Perks met zich meebrengen.
Zo heeft Activision het over Cover Sneakers, die er voor moeten zorgen dat je voetstappen bijna niet hoorbaar zijn. Alsof dat in de voorgaande Call of Duty’s wel al zo goed te horen was. Zo zijn er dus ook bepaalde handschoenen die ervoor zorgen dat dat je bijvoorbeeld twee wapens naar keuze kunt gebruiken. Of juist een bepaald stuk kleding waardoor je twee stungranaten kunt dragen en ga zo maar door.
Ook wordt het niet meer mogelijk om aan bepaalde randen te hangen, maar heeft de voorkeur gekregen om je wapen op bepaalde plekken te laten leunen. Het zal zelfs mogelijk zijn om tijdens het rennen je wapen op een obstakel te zetten en daardoor het vuur nog beter op je vijanden te kunnen openen.
Tot slot zal er nog een nieuwe feature aan de Gunsmith worden toegevoegd in de vorm van After-Market Parts. Dit systeem neigt wel erg naar pay-to-win (er zullen vermoedelijk onderdelen komen die alleen bij bepaalde betaalde blueprints horen), maar Activision etaleert het als een “speciale set aanpassingsopties waarmee je jezelf kunt concentreren op jouw favoriete en specifieke speelstijl”.

Is Call of Duty weer terug?!

Na Modern Warfare (2019) en Warzone (2020) leek Call of Duty weer in te kakken. Vooral de Battle Royale kreeg te maken met immens veel bugs, hackers en wapens die veel te overpowered waren. Daar kwam door de komst van Vanguard, Black Ops Cold War en Modern Warfare 2 wel iets verandering in, maar vaak kwamen de problemen weer net zo hard terug.
Wat wel voor het eerst mogelijk zal worden, is het feit dat al je wapens, cameo’s en andere voorwerpen die je hebt ontgrendeld in Warzone (2)/ Modern Warfare 2 mee te nemen naar de nieuwe Call of Duty.
Ook zullen sommige attachments die je in de game van vorig jaar hebt vrijgespeeld ook gebruikt kunnen worden op de wapens van de nieuwe CoD.
De grote vraag blijft natuurlijk: Zorgen al die veranderingen ervoor dat de game wel weer gebalanceerd aanvoelen. Daar krijgen we natuurlijk pas antwoord op als we de beta hebben gespeeld, dus die zullen we flink aan de tand voelen! Daarnaast zal later deze week ook nog de Zombie en singleplayer van Call of Duty Modern Warfare 3 aan bod komen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *