Een van de verrassingen voor ons was het nog onaangekondigde Quadroids. Het is al leuk om een afspraak te hebben voor een game waar je niks van af weet en helemaal als het zo’n geweldig verslavende game als deze blijkt

Strategische platformer

Het doel van de 8-bit game is vrij simpel: zorg dat jouw droid(s) van de ene kant van het level naar de vlag aan de andere kant komt. Echter zit er een hele unieke twist aan, want het scherm is opgesplitst in vieren gedeeld en elk deel van het scherm is gekoppeld aan een van de schouderknoppen/ triggers. Je hebt overigens maar één actie en dat is springen, maar je droid(s) lopen wel automatisch. Daarnaast is het niet altijd zo dat de schermen synchroon lopen en je dus echt goed in de gaten moet houden waar je droid nou precies terecht komt!

Het is in het begin natuurlijk super eenvoudig, gewoon op de juiste knop drukken en zorgen dat dit op het juiste moment gebeurt. Echter wordt het steeds drukker, niet alleen doordat je twee of meer droids in de gaten moet houden, maar doordat er ook obstakels in de weg liggen. Daarnaast is het soms zelf de bedoeling om je droid op te offeren om verder te kunnen.

Quadroids hands-on

Denk hierbij aan puntige obstakels waar je een droid moet slachtofferen door deze te laten doorklieven om zijn karkas te gebruiken om verder te kunnen. Of een bad met gif waar je net niet overheen kunt springen en dus een droid moet gebruiken om op te springen. Het klinkt heel luguber als je dit zo leest, maar het is een stuk minder erg als je bedenkt dat het een 8-bit game is, zie je het wat beter in perspectief.

Nu is overigens nog niet eens het meest uitdagende van de game behandeld, namelijk de collectibles. Je kunt namelijk op bepaalde punten een hendel overhalen om drie collectibles in het level te laten verschijnen. Die verschijnen natuurlijk niet alleen voorbij dat punt, maar ook waar je al eerder bent geweest. Dit is voor het geval je nog niet genoeg uitdaging denkt te hebben.

Makkelijk te leren, maar steeds moeilijker onder de knie te krijgen

Quadroids is op het gezicht een heel eenvoudige game, die toch langzaamaan steeds moeilijker wordt. We hadden op een gegeven moment een level waarbij we uiteindelijk precies snapten wat er moest gebeuren en waar er droids opgeofferd moesten worden, maar de uitvoering was tot een keer of acht net niet voldoende. Het is dan een kwestie van je hoofd koel houden, maar dat is echt makkelijker gezegd dan gedaan.

We kijken in ieder geval uit naar de volledige release, want als we de ontwikkelaar mogen geloven, komt de game met maar liefst vijf verschillende werelden en 125 levels. Daarvan zal er een mix zijn van levels met twee, drie of vier droids en wij liepen al bijna vast op het level met twee droids. Het belooft in ieder geval een enorme uitdaging te worden!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *